• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån igen, låg uc-betyg 658000 kr i skulder

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Ajemen, det gör dom. Ok, det positiva är ju att det inte var via en förmedlare så bankerna har inte tagit del av den UCn och fått göra sin bedömning så att säga. Hade varit en annan sak om du sökte hos en förmedlare förra veckan och fått avslag från bankerna för att den köra igen så tätt inpå.
ja precis! Men dina vänner, ansökte dom via lendo eller? Och sökte de på 500?
Tror inte jag vågar söka så högt utan testar nog med 350!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
@Legenden Lendo, sambla och Advisa.
Det jag fått berättat för mig av folk som jobbar på låneförmedling är att det inte spelar någon roll om du söker på ett högt belopp för bankerna beviljar det dom kan bevilja ändå. Så om du söker på 500k och en bank inte kan bevilja det utan ett lägre belopp så kommer dom inte ge avslag utan bara ett lägre belopp. Men absolut, du kan ju alltid söka på 350 och sen kolla om det går att höja när du fått beviljade bud, dvs om du söker på 350k och collector beviljar det, så kan förmedlaren kolla med collector om du kan få 500k, då kommer collector meddela om 350k är max, eller om det är något annat belopp som är Max(det görs ingen ny uc om du vill ändra belopp)
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
@Legenden Lendo, sambla och Advisa.
Det jag fått berättat för mig av folk som jobbar på låneförmedling är att det inte spelar någon roll om du söker på ett högt belopp för bankerna beviljar det dom kan bevilja ändå. Så om du söker på 500k och en bank inte kan bevilja det utan ett lägre belopp så kommer dom inte ge avslag utan bara ett lägre belopp. Men absolut, du kan ju alltid söka på 350 och sen kolla om det går att höja när du fått beviljade bud, dvs om du söker på 350k och collector beviljar det, så kan förmedlaren kolla med collector om du kan få 500k, då kommer collector meddela om 350k är max, eller om det är något annat belopp som är Max(det görs ingen ny uc om du vill ändra belopp)

Stämmer säkert!
Känner mig dock osäker på om jag ens får något lån.
Och om jag får ett lån vet jag inte hur jag ska tänka.
Har ju Remember med 11 procent ränta
Sen har jag 3 andra lån med ca 5 procent ränta, så egentligen borde man kanske inte röra de med bra ränta men jag vill så gärna få Max 2 stora lån istället för flera som idag.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Stämmer säkert!
Känner mig dock osäker på om jag ens får något lån.
Och om jag får ett lån vet jag inte hur jag ska tänka.
Har ju Remember med 11 procent ränta
Sen har jag 3 andra lån med ca 5 procent ränta, så egentligen borde man kanske inte röra de med bra ränta men jag vill så gärna få Max 2 stora lån istället för flera som idag.


Mitt tips är att ta det i olika steg. Det är så jag gjort och är det som är min plan för att bli skuldfri så snabbt som möjligt(även det många inom yrket råder en att göra). Dvs att får du ett stort lån beviljat så tar du det och löser så många av dina lån som möjligt, även fast det nya lånet har sämre ränta. Du lägger upp det nya lånet på maximal återbetalningstid för att få så låg månadskostnad som möjligt. Du väntar därefter ett halvår/år och söker på nytt igen, när du har färre lån och det syns på din UC att du har minskat antalet lån med tiden. När du sedan gör en ny sökning kommer du få en lägre ränta. färre lån = bättre kreditvärdighet, bättre kreditvärdighet=bättre räntor. Sedan fortsätter du så tills du endast har 1-2 lån med låga räntor som du kan börja beta av! :)
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Mitt tips är att ta det i olika steg. Det är så jag gjort och är det som är min plan för att bli skuldfri så snabbt som möjligt(även det många inom yrket råder en att göra). Dvs att får du ett stort lån beviljat så tar du det och löser så många av dina lån som möjligt, även fast det nya lånet har sämre ränta. Du lägger upp det nya lånet på maximal återbetalningstid för att få så låg månadskostnad som möjligt. Du väntar därefter ett halvår/år och söker på nytt igen, när du har färre lån och det syns på din UC att du har minskat antalet lån med tiden. När du sedan gör en ny sökning kommer du få en lägre ränta. färre lån = bättre kreditvärdighet, bättre kreditvärdighet=bättre räntor. Sedan fortsätter du så tills du endast har 1-2 lån med låga räntor som du kan börja beta av! :)

Helt rätt! Har läst om en rik expert som tipsar om just detta.
Jag tycker det är helt rätt tänk!

Nu uppdaterades betyget, från 3,5 till 2,7.
Imorgon drar jag en låneansökan hos lendo, håll tummarna! :)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Helt rätt! Har läst om en rik expert som tipsar om just detta.
Jag tycker det är helt rätt tänk!

Nu uppdaterades betyget, från 3,5 till 2,7.
Imorgon drar jag en låneansökan hos lendo, håll tummarna! :)

Grymt! Men du, har du jämfört bankerna hos respektive förmedlare? Sambla har 44 aktörer och Advisa många aktörer dom med. Frågan är om Lendo är det bästa för dig?

Och tänk på att det är röd dag imorgon och klämdag på fredag så du kanske inte får svar från bankerna förrän på måndag. I och med att man kan göra ändringar i sin ansökan inom 5 dagar utan att det görs en ny UC så hade jag i alla fall väntat till på måndag.
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Grymt! Men du, har du jämfört bankerna hos respektive förmedlare? Sambla har 44 aktörer och Advisa många aktörer dom med. Frågan är om Lendo är det bästa för dig?

Och tänk på att det är röd dag imorgon och klämdag på fredag så du kanske inte får svar från bankerna förrän på måndag. I och med att man kan göra ändringar i sin ansökan inom 5 dagar utan att det görs en ny UC så hade jag i alla fall väntat till på måndag.

Hm, jag har alltid sökt via lendo så det är vell därför jag direkt tänkte på dom.
Har du erfarenheter utav de andra?

juste ja! Kan nog vara smartast att vänta tills på Måndag då, ååååh det är ju så spännande och man vill ju bara dra en ansökan nu nu nu egentligen haha.
Men väntar nog.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Hm, jag har alltid sökt via lendo så det är vell därför jag direkt tänkte på dom.
Har du erfarenheter utav de andra?

juste ja! Kan nog vara smartast att vänta tills på Måndag då, ååååh det är ju så spännande och man vill ju bara dra en ansökan nu nu nu egentligen haha.
Men väntar nog.

När jag började med den här lånekarusellen så gjorde jag mina ansökningar hos Lendo, men har på senare tid bara använt mig av Sambla och Advisa. Nästa gång ska jag dock använda Freedom Finance tror jag. Men kör på Sambla eller Advisa!

haha, jag förstår att du är ivrig. Det är någonting riktigt spännande med att slänga in en ansökan, sjukt nog. Men det kommer gå bra!
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
När jag började med den här lånekarusellen så gjorde jag mina ansökningar hos Lendo, men har på senare tid bara använt mig av Sambla och Advisa. Nästa gång ska jag dock använda Freedom Finance tror jag. Men kör på Sambla eller Advisa!

haha, jag förstår att du är ivrig. Det är någonting riktigt spännande med att slänga in en ansökan, sjukt nog. Men det kommer gå bra!

Jag jämförde precis lendo mot advisa, advisa verkar ha bättre banker faktiskt.
Kan det bara bli måndag nuuuu!
 
P

Patricia

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte på Advisa igår efter att ha jämfört banker, tyckte de var betydligt mer fördelaktiga att söka hos då de hade nån extra bank som Lendo inte hade. Smidigt med allt digitalt också.
Hade 7% risk, sökte och fick 350k med 12% ränta. Men lyckades samla precis alla lån och krediter, och har en låg taxerad inkomst så ska ansöka på nytt till hösten för bättre ränta. Minskade med 6000kr i månaden för mina lån och krediter, så trots ränta absolut värt. Bank Norwegian var det som beviljade. Jag kunde sen höja till 400k men avstog.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp